Lenker

Her finner du lenker til andre nettsider som kan være aktuelle. NB! Dybde.org tar ikke ansvar for innholdet på disse nettsidene.




Andre nettsider som lenker til Dybde.org

Begynn.no

Det finnes veldig mye søppel på Internett! Vi møter det nesten over alt! begynn.no er tenkt som en startside for deg som ønsker å unngå mest mulig av dette. Vi sier IKKE at vi klarer å unngå alt søppelet, men vi forsøker i alle fall å styre unna det verste.




Bibeltimer.com

Her finner du Bibeltimer med prest Jan Bygstad.




Hoerordet.dk

Hoerordet.dk skal minde om vigtigheden af at høre/ lytte til Sandhedens Ord.

Her ligger links til udvalgte bibeltimer og prædikener baseret på evangelisk luthersk roseniansk bekendelse.

Der er en oversigt over udvalgte prædikanter og gennemgange af forskellige af Bibelens bøger med link til de forskellige hjemmesider.




Jesus elsker deg!

Annenhver fredag i tiden fra klokken 24:00 til cirka 02:30 er vi ute i Sandnes sentrum. Jakkene våre er hvite og der står ”Jesus elsker deg” og et kors bak på ryggen. Kvelden starter for oss klokken 23:00, hvor vi ber sammen og deler bibelvers med hverandre. Mange av de vi møter er helt sulteforet på både evangeliet og kjærlighet. Kanskje kan vi komme tettere innpå rusmisbrukere, ungdommer og andre som trenger en hjelpende hånd. Kunne vi bare få fortalt de hva Jesus har å gi! Etterhvert håper vi, i tillegg til å tilby mat og kaffi, å kanskje starte opp med bibelgrupper, trosopplæring, ungdomsarbeid og møter. Vi ble fra januar 2010 mer synlige i og med at vi tok ibruk buss!




Jesus Kristus er Herre!

Fokuset er å ære Jesus Kristus og inspirere deg ved å dele sunn og ekte bibelsk lære, og samtidig advare om noe av det vi må passe oss for i dag. Her vil du finne undervisning/forkynnelse av både lutheranere og reformerte baptister. Alt som blir lagt ut her er dypt forankret i Guds ord, og er undervisning jeg selv har og har nytt stor velsignelse av. SOLA FIDE! SOLA GRATIA! SOLA CHRISTUS! SOLA SCRIPTURA! SOLI DEO GLORIA!




Josafat

På disse sidene ønsker vi å ha fokus på det som har med sann bibelsk vekkelse å gjøre. Derfor ønsker vi at det som er tatt med på sidene skal være med å kaste lys over dette temaet. Vi står ikke inne for alt som står på sidene, men det er gjerne tatt med for å belyse en sak.

Samtidig vil vi oppmuntre til bønn i Jesu navn for folk og land med tanke på at himmelens Gud igjen kunne gjeste oss med samvittighetsvekkelser i bygd og by - i kirke og bedehus.

Drifting av sidene: Steinsdalen Bedehus




Lyd-i-natten

Profil:
15 blogge på Evangelisk/Luthersk grund.

Formål:
At advare imod løgnen og pege på Sandheden.




Nåde.net

Nåde.net er på alle måter et privat nettsted drevet av Olav Andreas Sæther. Jeg har min menighetstilhørighet i Den evangeliske Lutherske Frikirke, og i NLM's forsamlinger. Nettstedet er tilknyttet meg som person, og jeg vil være preget av de forsamlinger jeg går i, og den forkynnelsen jeg hører. Nettstedet er likevel på ingen måte å regne som noe offentlig organ for disse forsamlinger.




Shafan

Shafan, som jvf. 2. Kong.22,10 læste lovbogen op for kong Josija, ønsker at pege på de gamle stier. Med denne hjemmeside ønsker jeg udfra artikler, udpluk fra bøger og div. indlæg at bringe budskabet om Guds Hellighed - Guds Lov - og frelsen i Jesus Kristus - evangeliet - frem af den tåge, der indhylder en stor del af det kristne Danmark. Siderne bygger på et evangelisk/luthersk bekendelsesgrundlag.




Steinsdalen bedehus

Steinsdalen Indremisjon. Steinsdalen Bedehus driftar også websidene josafat.no som me har hatt i mange år. Dette er sider til vekking og oppmuntring mellom Guds folk




De som har gitt Dybde.org tillatelse til å legge ut innhold

Berøa

Lydopptak




Bibelsk Tro

Kassetter




ekris.net

Lydopptak




Forlaget Arven

Husandaktsboka